mitt 2008

Nu ska jag skriva lite om mina minnen år 2008.

Det började med att jag började på prästängen, och jag kom in väldigt bra i klassen nästan direkt.
Sedan hade jag, Johanna, Martina och Rebecca G världens roligaste kväll hos Becca g.


Martina och jag utklädda. ;)


Sedan va det februaritävlingarna i Vetlanda, och kom då 3:a i min andra 120 på Lafayette.
Helgen efter va det nationella tävlingar i Ljungby, och kom då på en sjunde plats av 118 starter. Tyckte jag va jättekul!

Sedan blev det den tredje månaden och det inledde vi med en andraplacering i JFK:s nationella tävlingar.
Sen kom den efterlängtade helgen då jag skulle debutera med Camomill. Hon va så jättefin och var nolla i 1m. :D

I april var det tävlingar hemma. Var med på båda hästarna. 8:a med Laffan och nolla i båda 1m med Camomill.
Sedan va det den härliga vårspelen! Jag va med på Pricken och han var så sjukt mysig! :)



iordning gjorda



:D

Maj va en sådan månad som man mådde lite upp och ner i. 
Flyer såldes till världens sötaste unge i Kalmar. Men det va svårt att säga hejdå och veta att han inte va min längre.



jag och min lilla bebis. <3

Sedan tävlade jag regional dressyr för första gången i mitt liv. Vann då på Celine med 70% i LB:3! Då kan man säga att jag va överlycklig. 



we are the winners!

Sedan efter det va det tävling igen, vann då med. Fast i hoppning med Lafayette. :)


Haha, ursäkta min miin. :P

Sedan var den sommar och juni. Jag fyllde 14 år den 4. Den 5:e blev min kusin Johan världsmästare i hockey. (han spelar i detroit i NHL)
Efter det var det skolavlsutning och sommarlov!
Vi hade sommarshow i stallet och man kan ju inte säga att den blev annat än lyckad. Sen va det midsommar. Som va hur rolig som helst. Skulle gärna göras om 2009 tack!

Sedan var det juli, och den månaden va helt perfekt. Precis som en sommarmånad ska vara. Vi va i falsterbo, och det va nog det roligaste på hela året.

I augusti började det med Augustitävlingarna på hemmaplan. Gick då inte så vidare bra.
Helgen efter va det ekenästävlingar, gick då kanon! Startade Celine i en 1m klass, med bara ett nerslag.
Med camomill var jag nolla i tre klasser, kanon! :D Sedan va jag fyra med Lafayette. Den helgen blev jag meetingets junior. :D


jag och camomill. :)

Sedan fortsatte det som vanligt tills det var två dagar till skolans start. Då vi här hemma fick veta att en i stallet hade varit med om en väldigt hemskt trafikolycka. De hade blivit påkörda av en lastbil bakifrån. Hästen (som bara va 2 år) överlevde inte. Matilda och Jenny klarade sig utan skador, men Sanna som var med fick åka till sjukhuset med väldigt mycket skador.

Rolf Göran Bengtsson blev 2:a i OS!
Vi åkte på krästskiva i Sävjö och det va väldigt trevligt. :)
Sedan var det 2008 stadsfest. Och det var verkligen hur roligt som helst. Längtar redan till nästa år!

September började med att vi åkte på DM i Gislaved. 110: nolla. 115: 4 fel. 120 final: uts. Trillade av i kombinationen. Jag var så otroligt klantig!
Men redan helgen efter blev det den näst bästa meriten jag har. 2:a i en ackumulator hoppning i Bratteborg. Detta var också min sista tävling med Laffan. <3

I oktober hände det inte så mycket. Det var träning för Nina Bengtsson som var den största händelsen där.
I november var det US gala. Vädligt kul!

Och här i december vet ni ju lite vad som har hänt.

Detta var lite om mitt år. Nu hoppas vi att 2009 blir lika bra och kanske bättre? ;)


Kommentarer
Postat av: johanna

fina hästar!

2008-12-29 @ 22:16:10
URL: http://hape.blogg.se/
Postat av: alicia

söta hästar!

2008-12-29 @ 22:16:40
URL: http://sjuttiofem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0